Min varukorg

Du har inga produkter i varukorgen.

FRAKT- OCH LEVERANSVILLKOR SKINS KOMPRESSIONSKLÄDER

KÖP- OCH LEVERANSVILLKOR SKINSSVERIGE.SE

Senast uppdaterad: 2014-02-14

För att handla på skinssverige.se måste du ha fyllt 18 år. Vi förbehåller oss rätten att annullera ordrar från personer som uppgivit felaktiga personuppgifter och/eller har betalningsanmärkningar.

Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för skrivfel och ev. oriktigt angivna tekniska specifikationer m.m. Samtliga priser är inklusive moms. Samtliga leveranser är fraktfria.

1. Leveranstid
Leveranstiden är vanligtvis 2-3 dagar från beställningsdagen.

Den kortare leveranstiden gäller för produkter vi har i lager. Produkter som måste beställas tar ytterligare någon eller några dagar att leverera. Har produkterna du vill beställa olika långa leveranstider och du vill ha varor med kort leveranstid först bör du göra två separata beställningar.

Vid eventuell leveransförsening meddelas du via e-post om detta 7 respektive 20 dagar efter köpttillfället. Vid leveransförsening har du rätt att häva köpet. Kontakta då kundservice. Vi reserverar oss för slutförsäljning och eventuella prisfel. Vid ej uthämtad försändelse debiteras 150 SEK.    

2. Bekräftelse
När vi mottagit din beställning skickar vi dig snarast en bekräftelse per e-post med information om din order. Det är bra om du sparar detta mail (tack för din order) för att ha till hands vid eventuell kontakt med kundtjänst.
 
3. Högsta orderbelopp och kreditgräns
Vid fakturering och delbetalning varierar kreditgränsen och beräknas när köpet slutförs. Kreditgränsen sätts vid varje enskilt köp efter sedvanlig kreditprövning.

4. Betalningsalternativ
Vid köp genom faktura och delbetalning förbehåller vi oss rätten att göra en kreditupplysning genom Svea Ekonomi AB.

Om du har erlagt betalning och på ett korrekt sätt häver köpet så gör vi en återbetalning av beloppet inom 30 dagar. Du har möjlighet att välja mellan tre sätt att betala.

Alt 1. Faktura - betala om 14 dagar
Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer.
Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar.

Samtliga fakturor är av skinssverige.se överlåtna till Svea Ekonomi AB.
Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar.
Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso

Alt 2. Kortbetalning
Betalning med kort sker enligt gällande regler för online-betalning i Sverige och EU. Vi använder SveaWebPays hostade PCI-DSS-certifierade kortbetalningslösning.
Vi accepterar följande kort: Visa, MasterCard. Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället.
Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) mycket säkert krypterade. Inga kortnummer sparas.
Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet.

Alt 3. Delbetalning
Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag.

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

Har du några frågor så kan du ringa 08-51493113 för närmare information.

Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,68%.

Allmänna villkor hittar du här.

Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation hittar du här.


5. Frakt

Samtliga leveranser är fraktfria.
Dina varor skickas med DHL och du hämtar ditt paket hos närmaste DHL servicepoint. Lämnar du ditt mobiltelefonnummer i samband med beställningen aviseras du via sms när paketet ankommit.

6. Transport

Om varan skadas eller kommer bort under transporten är skinssverige.se betalningsansvarig. Meddela kundservice direkt för snabbaste service, dock senast inom skälig tid om du som kund varit förhindrat att påtala felet vid leverans.
Får vi tillbaka paket som inte lösts ut från DHL Servicepoint, förbehåller vi oss rätten att debitera dig för samtliga kostnader som uppstår i samband med en sådan retur, f.n. 150 SEK.

7. Ångerrätt

Som kund hos skinssverige.se har du rätt att ångra ett köp inom 14 dagar från den dag du tog emot varan, eller en väsentlig del av den. Ångerrätten gäller dock inte då förseglingen/plomberingen brutits. Ångerrätt gäller endast om varan är i väsentligen oförändrat skick.
Vill du returnera ett köp rekommenderar vi dig att ta kontakt med vår kundservice senast 14 dagar från mottagandet av varan. Du får från kundservice fullständiga instruktioner om hur du ska gå tillväga.

För att snabbare kunna hantera ditt ärende ber vi dig uppge ordernummer, fakturanummer, samt namn på de produkter du vill returnera.

Varan ska förpackas väl, lämpligen i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör, transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalkartongen i en annan kartong. Vi ser gärna att du uppger orsak till returen samt returnerar varan tillsammans med följesedeln (eller en kopia av följesedeln) detta påskyndar hanteringen av din retur.

Du måste själv bekosta returporto om inget annat framgår i dessa köp- och leveransvillkor. Retur får ej ske som postförskott eller efterkrav. Spara ditt inlämningskvitto - tänk på att du ansvarar för returförsändelse! skinssverige.se åtar sig inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering vid retur.

8. Fel i vara

8.1 Fel vid leverans

Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta kundservice direkt för snabbaste service, dock senast inom skälig tid om du som kund varit förhindrat att undersöka varan vid leverans. Vi tar emot felanmälan och återkommer med returanvisningar. Vid försäljning till konsument (privatperson) gäller enligt konsumentköplagen att skinssverige.se vid köp gjort av konsument ska avhjälpa felet eller företa omleverans om det kan ske utan oskälig kostnad eller olägenhet för skinssverige.se. Skinssverige.se har vidare alltid rätt att på egen bekostnad avhjälpa felet, t.ex. genom reparation, eller byta mot en felfri vara.

8.2 Fel under garantitiden

Vi garanterar att de varor du beställt är fria från tillverkningsfel under ett år, garanti gäller från det datum som produkten hämtats ut från ombud alternativt levererats.

Garantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende. Den gäller inte heller vid yttre åverkan på produkten, som till exempel tappskador, fukt eller normalt slitage.

8.3 Reklamation

Meddelande om fel i vara måste lämnas inom skälig tid från det att du som kund upptäckte, eller borde ha upptäckt felet. Reklamationsrätten för en vara upphör under alla omständigheter efter 1 år, det är endast ursprungskund som har möjligheten att reklamera till skinssverige.se.

8.4 Garantitid

Vi ger alltid ett års garanti på de varor som finns i vårt sortiment.
 
9. Säkerhet

Vi använder SSL (Secure Socket Layer), ett protokoll för säker överföring av data via Internet (eller andra nätverk). SSL-protokollet behandlar data på olika sätt och krypterar informationen.
Det krävs att SSL inte är avstängt i inställningarna för webbläsaren.
Vår Sekretesspolicy utgör en del av dessa Köp- och leveransvillkor, genom att godkänna dessa villkor godkänner du även vår Sekretesspolicy.
 
11. Tvist
Vid eventuell tvist kommer skinssverige.se att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.